motors
moto
auto
e-veikals
     
 
WOOW iesaka






KTM 525 SMR 2004.



Jaunumi » Cilindra darba virsmas pārklājums – NIKASIL
NIKASILs, kas tas ir, kāpēc to izmanto un kad tas ir jāatjauno?

Zemāk ir mūsu paskaidrojums uzdotajiem jautājumiem īsumā.

Kas tas ir - NIKASIL pārklājums?
Tehniski tulkojot, tas ir – niķeļa un silikona karbīda kompozītmateriāls (NiSC). Pirms tas ir uzklāts alumīnija cilindra virsmai, to varētu raksturot kā šķidra niķeļa un silikona karbīda pulvera maisījumu. Ar elektriskās strāvas iedarbību šis maisījums ļoti plānā kārtā tiek stingri piesaistīts alumīnija cilindra virsmai, noformējoties kā ļoti ciets pārklājums. Struktūras ziņā populārs ir salīdzinājums ar betonu – kurā niķelis būtu cements, kā saistviela akmenim – šajā gadījumā silikona karbīdam. Īpaši augstā cietība ir tikai viena no ļoti svarīgajām īpašībām, kas nepieciešama cilindra un virzuļa grupas efektīvai sadarbībai, ko nodrošina NiSC pārklājums.

Kāpēc to izmanto mūsdienu alumīnija cilindru pārklājumā? Te noteikti ir jāpiemin divas svarīgas Alumīnija īpašības, kuru dēļ tas tiek izmantots par pamatu dzinēja cilindram un arī citām detaļām. Tas ir svars (vieglums) un augstā siltuma vadītspēja. Tomēr tas ir pārāk dilumnenoturīgs vai, citiem vārdiem sakot, pārāk mīksts. Alumīnijs ir par daudz mīksts, lai spētu izturēt virzuļa un gredzenu radīto berzi, tādēļ tas sadiltu. Tāpēc tas tiek pārklāts ar NiSC kārtiņu, kura alumīnija cilindram ļauj saglabāt ne tikai tā svarīgās svara un siltuma vadītspējas īpašības, NiSC ir arī eļļu noturošs kompozītmateriāls.

Nedaudz par katru NiSC pārklājuma priekšrocību.

1. Cietība – NiSC cietība, pateicoties Silikona karbīda daļiņām, ir tuva dimanta cietībai. Cietība ir tik augsta, ka cilindra apstrādē, kas tiek veikta pēc NiSC uzklāšanas cilindram (honēšana), tiek veikta ar speciāliem dimanta abrazīviem. Šī apstrāde ir nepieciešama, lai cilindra diametra izmēru varētu iegūt līdz pat viena milimetra simtdaļas precizitātei. Pēc honēšanas cilindrā paliek redzams viļņveida švīkājums, kas ir arī nepieciešams, lai cilindrs pareizi eļļotos.

2. Eļļas noturība – pateicoties silikona karbīda daļiņām, NiSC pārklājums ir eļļu noturošs. Tas nozīmē, ka starp cilindra sienu un kustīgo virzuli ar gredzeniem ir eļļas kārtiņa. Šī kārtiņa ne vien samazina berzi, pateicoties eļļas īpašībām, bet arī kalpo kā izolācija degmaisījuma un atgāžu aizplūšanai gar kompresijas gredzeniem. Tas nozīmē, ka cilindra telpā tiek saglabāts augstāks spiediens, kas arī ir visa motora kustības un jaudas pamatā. Neblīvums var būt arī par iemeslu augstam degvielas patēriņam, nevienmērīgai motora darbībai, grūtai motocikla iedarbināšanai un citiem motora darbības traucējumiem.

3. Siltuma atdeve uz dzesēšanas sistēmu - NiSC pārklājumam ir arī labs siltuma vadītājs, kas nozīmē, ka spiediena un degšanas procesos radītais siltums viegli tiek līdz alumīnijam, kas jau pilda un arī novada siltumu dzesēšanas sistēmai. Dzinēja darba temperatūra ir ļoti būtiska, lai tas varētu darboties ar maksimālu efektivitāti, un detaļas, kā arī eļļa, nebūtu pakļautas pārkaršanai, kas var izraisīt neprecīzu dzinēja darbību un pat bojāeju.

Kādi ir galvenie iemesli NiSC nolietojumam?!
NiSC pārklājuma bojājumu iemesli – nolietojušies gredzeni vai izdilušas to sēžu rievas virzulī, mehāniski bojājumi (trūkuši vārsti utml.), caur gaisa filtru iekļuvušas smiltis un citi abrazīvi, izstrādājusies un piesārņota eļļa, neatbilstošu izmēru virzuļi, pārkarsēts motors. Šie ir galvenie faktori, kuri var izraisīt NiSC bojājumus. Lai no tiem izvairītos, ir nepieciešams sekot līdzi noteiktajām detaļu kalpošanas motorstundām un faktoriem, kas tās var ietekmēt, piemēram, gaisa filtra defekts.

Kad ir jāatjauno NIKASIL (NiSC) pārklājums?!
Ja laicīgi maina gredzenus un virzuļus, brauc ar labām motoreļļām un tās savlaicīgi maina, rūpīgi seko līdzi gaisa filtra stāvoklim, nepieļaujot abrazīvu nokļūšanu cilindrā, tad NiSC pārklājums nav jāmaina! Izplatītākie defekti rodas no „pārbrauktiem” gredzeniem un virzuļiem. Sadilušās virzuļa grupas defekts visbiežāk izveidojas cilindra augšpusē, kur gredzeni maina kustības virzienu uz leju. Sākotnēji tas parādās kā padziļinājums, kas ir sajūtams, ar pirkstu novelkot gar cilindra sienas augšējo malu. Kad šis defekts jau ir ielaists, tas ir redzams kā gaiša svītra, kas norāda, ka NiSC pārklājums ar gredzenu šķautnēm ir „noēsts’’ līdz pat alumīnijam. Braucot ar šādu cilindru ir neizbēgami jaudas zudumi, mazāks jaunu gredzenu kalpošanas laiks un lielākas NiSC pārklājuma atjaunošanas izmaksas.

Ja Jums ir radusies nepieciešamība mainīt cilindra NIKASIL
pārklājumu, apskatiet zemāk pievienoto maiņas cilindru tabulu(PDF), kur ir norādīti Woow Motors sagatavotie cilindri maiņai, lai Jūs jau, iespējams, šodien varētu likt kopā sava mocīša motoru! Ja tabulā nav norādīts Jums interesējošais cilindrs, Woow Motors piedāvā Jūsu cilindru atjaunot 1 mēneša laikā.

Maiņas cilindru saraksts PDF(atjaunots 31.05.2010.)



nicasil, nikasil, nikasils, nikasila, nikasilu, nikisil, nikisils, nikisila, nikisilu, nicosil, nikosil, nikosils, nikosila, nikosilu, nicom, NiSC, hroma pārklājums, cilindru pārklājums, pārklājuma atjaunošana, cilindru remonts, cilindru čaulas, big bore, bigbore

     
 
2008 WOOW Motors K.Ulmaņa gatve 2a, Rīga, LV-1004 Tālrunis: 67601107 | Dizains: Indrāns.lv | Izstrāde: Miljons IT | Fotogrāfijas: Buckley P www.ktmimages.com